diumenge, 18 de novembre del 2012

Magdalenes del Mediterrani


I seguim fent provatures de aperitius pel Nadal...
I aquest mes, Memòries d'una cuinera, ens ha proposat que fem una recepta de magdalenes, i encara que a casa tots son de dolç, jo prefereixo mes el salat i he pensat... es podran fer unes magdalenes salades???. I si de pas contribuïm a fer el repte de Memòries d'una cuinera???
Així que vaig començar a fer "investigacions" per Internet i per fi vaig trobar una recepta a la meva mida...encara que jo , com sempre en faig les meves petites modificacions ;P


I les meves "indagacions", m'han portat fins a ondakin, una web de cuina basca molt interessant, i he escollit aquesta recepta pels ingredients tan de casa nostra, els tomàquets, les olives, les herbes aromàtiques... i per ser tant versàtil, tant serveix per aperitiu com per berenar...

Posem fil a l'agulla...
Els ingredients per a 12 magdalenes son:

  • 350 gr. de farina
  • 100 ml. d'oli d'oliva
  • 3 ous
  • 250 ml. de llet
  • 100 gr. de formatge ratllat
  • 50 gr. de tomàquets secs amb oli d'oliva tots ben picats
  • 50 gr. d'olives verdes sense os picades
  • 1 cullerada de llevat
  • 2 cullerades d'orenga
  • 1/2 cullerada de sal

Comencem!!!
  1. En un bol, posar tots els ingredients secs. ( la farina, el llevat, l'orenga, el formatge i la sal)
  2. En un altre bol, batre els ous junt amb l'oli i la llet.
  3. Un cop ben batut, afegir-ho al bol dels ingredients secs i barrejar fins que tinguem una massa homogènia i llavors, afegir el tomàquet i les olives. 
  4. Escalfar el forn a 180º, i posar la massa en els motlles de magdalena fins a dues tercers parts.
  5. Posar al forn durant uns 20 minuts si son motlles grans i 10-15 minuts si son motlles petits i...
A gaudir de l'aperitiu!!!

Bon profit!!!

Aquestes son las que ens han quedat per fer la foto... si em descuido no arribo a temps!!!!


6 comentaris:

  1. mmm, quina bona pinta aquestes magdalenes salades! M'agrada la idea. Un petò

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracies Abril!!! es una idea molt mediterrania, amb un regust a pizza... Nyam nyam!!!
      Ptns i salut!!!

      Lourdes.

      Elimina
  2. Si ve gent a casa és una molt bona idea i amb aquests motlles de flors queden més elegants.
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  3. si poses aquestes magdalenes per Nadal trionfes!!!! gràcies per participar. petonets

    ResponElimina