diumenge, 18 de novembre del 2012

Els caragols de l'avia Nuri

L'altre dia, ens van portar a la pelu unes bosses amb caragols de forma màgica!!!

I com em vaig transportar a la meva infantesa quant els vaig veure...

QUINA ALEGRIA!!!

Vaig retornar a Fontrubí, quan un dia, desprès d'una gran tronada, vem anar amb unes galledes a sota el marge de ca la Senyora Maria de Cal Teixidor i no donàvem a l'avast de plegar caragols...bufff... varem fer un munt de kilos de caragols!!!

Vaig arribar a casa tota ilusionada amb el saquet entre les mans i li vaig dir a l'avia... "Mare! et porto feina!"
i ella se'm va quedar mirant tota estranyada... i en quan va veure el que duia , no s'ho va pensar dues vegades i ja es va posar a la cuina a rentar els caragols!!!

Ella es molt cuidadosa en aquest aspecte i els va triar i netejar amb molta cura, els va posar a la cassola i...

Comencem???

Els ingredients per a 3 kilos de caragols son:

  • 3 kg. de caragols
  • un farcellet d'herbes( llorer, farigola, romaní)
  • aigua 
  • sal
  • dues cebes ratllades
  • 1 kg. de tomàquets ratllats
  • 1 ó 2 bitxos
  • cansalada tallada a daus
  • xoris picant tallat a daus.

Apa doncs... anem per feina!!!
  1. El dia avanç, desprès de triar i rentar els caragols, els posem en una cassola sense herbes ni sal amb aigua freda i els posem a bullir a foc molt suau, per espantar-los.
  2. quan ja ha arrancat el bull, deixar coure durant uns 10 minuts i llençar aquesta aigua.
  3. Canviar l'aigua i posar la sal i les herbes junt amb els caragols i deixar coure tot plegat durant uns 30 minuts i deixar-ho amb la mateixa aigua durant tota la nit fins el moment d'abocar-los a la salsa.
  4. Al dia següent comencem a fer la salsa.
  5. Començarem a sofregir la cansalada i el xoris
  6. ara afegirem la ceba i els bitxos i deixarem coure una estona.
  7. Incorporem el tomàquet ratllat i deixem acabar el sofregit.
  8. Escórrer els caragols de la víspera i afegir-los al sofregit i deixar fer xup-xup durant una bona estona.
  9. Si veieu que la salsa ens queda una mica seca, afegir una mica de brou de carn i...
A somiar amb els records de Fontrubí!!!

Bon  Profit!!!

I amb els caragols ... a punt de llepar-nos els dits!!!
Campi qui pugui!!!

10 comentaris:

  1. Nunca he hecho caracoles pero viendo tu resultado voy a atreverme. Muy ricos
    Buen día

    ResponElimina
    Respostes
    1. El secreto está en depurarlos bien, hazlos ayunar unas dos semanas antes de cocerlos i despues lavalos y escogelos a conciencia.
      Gracias por tu visita Marus!!!
      Salud!!!
      Lourdes.

      Elimina
  2. A mi m'agraden molt els cargols, peró també t'he de dir que no m'he atrevit mai a cuinar-los, així que prenem bona nota de la teva recepta!
    ptns!!

    ResponElimina
  3. Quin goig aquesta olla Ummm
    A casa ens agraden molt els cargols, anar a buscar-los, desdejunar-los i per fi menjar-los, amb totes les preparacions possibles, això si amb una bona barra de pa.
    Al bloc en tinc varies receptes.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres!!! fa una estona que t'he enviat un missatge dien que no veia la teva entrada... i vet aqui que ha aparegut per art de magia!!!!
      Es igual... son coses dels follets entramaliats d'internet...
      Doncs si, tens raó ... on hi han caragols hi te que haver un bon tall de pa... a casa nostra... de pagés!!!
      Salut!!!
      Lourdes.

      Elimina
  4. Quina recepta! Em recorda a la una que fa mamare, posa quasi els mateixos ingredients i esta bonissim! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. I si son fets per la mare millor!!!
      Ptns i Salut!!!
      Lourdes.

      Elimina
  5. Mira que sóc de la terra del cargol, però no m'agraden... bé, des de que la meva mare no els fa no n'he menjat mai més! però aquest de l'àvia m'atreviria i segur que m'agraden!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs... arriscat-hi!!! de ben segur que t'agradaran!!!
      Ptns i Salut!!!

      Lourdes.

      Elimina