dimarts, 21 de maig del 2013

Bunyols de carxofes

Un dels productes de temporada que no poden faltar a casa son les carxofes.
Ens encanten!!! tant en truita, com amb arròs i bacallà, a la pizza o en algun guisat... i aquests bunyols, l'avia els broda!!! i li surten tant bons que per aquestes dates no poden faltar a casa al menys un cop per setmana...
Comencem???

Els ingredients per una safata de bunyols son:
  • 4 carxofes
  • 1 ou
  • 10 cullerades rases de farina
  • 160 ml. de llet
  • 2 alls
  • 3 pessics de julivert trinxat
  • 1 llimona
  • Sal 
  • Oli

Anem al lio!!!
  1. Netejar les carxofes deixant nomes les fulles tendres i pelant el tronxo.
  2. Tallar lamines primes, salar-les i ruixar-les amb llimona, perquè no es tornin negres.
  3. Fer una pasta amb l'ou, la llet, la farina, l'all trinxadet i el julivert picat.
  4. Passar les lamines de carxofa per la pasta, fregir amb l'oli ben calent i...
A gaudir dels productes de temporada!!!

Bon Profit!!!




16 comentaris:

  1. M'encanten les carxofes!!!
    I aixi en bunyols han d'estar tremendes!! Me l'apunto!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Son boníssimes Eva!!! Prova-les i ja m'ho diras
      Una abraçada!!!
      Lourdes

      Elimina
  2. Semblen flors! I que bons que han de resultar!!! Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Mmmm, el meu pare n'era un fan absolut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es que uns bons bunyols... son per fer-se fan!!!
      Ptns
      Lourdes.

      Elimina
  4. Nyam! Jo no sóc gens de carxofes... Però ma mare mai me les ha cuinades així! Potser així m'agradarien! Ho provaré! :D
    Petonets ^^

    ResponElimina
    Respostes
    1. Prova-ho!!! Segur que t'agradaran.
      Una abraçada
      Lourdes

      Elimina
  5. Las alcachofas me encanta y transformadas en buñuelos muy ricas.Besicos.

    ResponElimina
  6. uns bunyols boníssims, Lourdes! A mi em recorden a la meva iaia, també. Ara ja no en fa perquè pobreta està més patxutxa... però com disfrutavem de la carxofa, quan érem petits! Molt bones.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs t'animo a que li preguntis la recepta i que la facis... No hi ha res com la cuina de les iaies!!!
      Ptns i Salut!!!
      Lourdes

      Elimina
  7. Serà un plat d'abans, perque a mi tambè m'has fet recordar a ma mare quan les feia, en plan picaeta....quins records !!!! Gràcies !!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro que t'hagi transportat al bons temps!!!
      Ptns
      Lourdes

      Elimina
  8. Aquests bunyols els haurem de fer perquè jo les carxofes de totes maneres i com més millor!!! :) Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eiii!!! tu ets de les nostres!!!
      Proba-ho i ja m'ho diras!!!
      Ptns

      Elimina